Metodika výuky a používání znaků DaR
Popis zboží:
Jde o ucelenou metodiku ke kurzu Augmentativní a alternativní komunikace - Výcvik zjednodušených manuálních znaků DaR. V tomto manuálu je mimo jiné popsáno, jak začít se znaky pracovat, přirozeně je zavádět do praxe a používat v běžných každodenních situacích. Zájemci najdou v metodice podrobný návod, jak postupovat krok za krokem nejen u dětí, ale i u dospělých lidí s mentálním postižením, a to s ohledem na jejich doposud dosažené komunikační kompetence. Zároveň autorky na navržených postupech striktně netrvají a ponechávají prostor individuálním potřebám i možnostem konkrétních uživatelů a také kreativitě těch, kdo se znaky chtějí pracovat jiným způsobem. Účastníci kurzu mají metodiku v ceně kurzu. Rozhodly jsme se ji ale dát k dispozici i bez kurzu, protože ji chápeme jako možný návod i tam, kde lidé pracují s jinými úpravami nebo jiným výběrem znaků, než nabízí DaR.V METODICE JE OBSAŽEN SOUPIS ZJEDNODUŠENÝCH ZNAKŮ DAR, ALE NENÍ OBSAŽENA JEJICH PODOBA - KONKRÉTNÍ PROVEDENÍ ZNAKŮ SE VYUČUJE NA KURZECH (A PRO ÚČASTNÍKY JSOU PAK ZNAKY DOSTUPNÉ I NA VIDEÍCH).
Při přípravě metodiky jsme požádaly o spolupráci paní docentku PhDr. Evu Souralovou, PhD. a pana docenta Mgr. Jiřího Langera, PhD. z olomouckého Ústavu speciálněpedagogických studií pedagogické fakulty Palackého univerzity. Ti nám vyšli vstříc a k metodice poskytli velmi cenné připomínky, které nám pomohly lépe formulovat některé pasáže i více si ujasnit odborná východiska. Spolupráce pokračovala natáčením znaků. Za tuto odbornou i praktickou podporu jsme byly velmi vděčny. Spolupracovaly jsme také s Mgr. Pavlou Foster Skalovou a Mgr. Alenou Kunovou z Rané péče Diakonie ČCE, které metodiku podrobně pročetly a poskytly nám řadu připomínek ze své bohaté praxe v oblasti užívání znaků u dětí s postižením. Obě tyto odbornice stály i u počátků práce se znaky v ČR v devadesátých letech minulého století.
Upřesňující popis:
Vydavatel: Speciálně pedagogické centrum pro děti a mládež s vadami řeči se zaměřením na augmentativní a alternativní komunikaci s.r.o., 2021
Místo vydání: Praha
1. vydání
© Bohdana Herzánová; Lenka Gwóźdźová; Lucie Laudová; Libuše Neville; Květa Staňková; Jana Šarounová, 2021
ISBN 978-80-270-8942-0
Informace o programu DaR zde.
Speciálně pedagogické centrum pro děti a mládež s vadami řeči se zaměřením na augmentativní a alternativní komunikaci s.r.o.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.
Prohlášení o přístupnosti internetových stránek a mobilních aplikací ve formátu pdf se otevře v novém okně.